Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Nisku zwraca się do Państwa Konsumentów, zwłaszcza Seniorów, o szczególną uwagę, gdy idą Państwo na pokazy organizowane przez różne firmy spoza naszego terenu. Pokazy te to nie tylko prezentacja różnych towarów, czy bezpłatne badanie medyczne lub zabiegi rehabilitacyjne, ale ich celem jest przede wszystkim sprzedaż towarów lub usług.

Prowadzący pokaz przeważnie przedstawiają wyjątkowe oferty, promocyjne ceny i mówią, że musicie podjąć decyzję w tej chwili, bo okazja się nie powtórzy.

Pamiętajmy – nie należy podejmować pochopnie decyzji o zakupie, najlepiej skonsultować ją z kimś bliskim, bowiem to, co jest „promocją”, może kosztować więcej niż u innego sprzedawcy bez promocji.

Czasem, firmy te, zapraszając na pokaz, kuszą prezentem, który mamy do odbioru w czasie pokazu. To nas do niczego nie zobowiązuje. W trakcie pokazu także może odbywać się losowanie „nagrody głównej”. Jednak, aby otrzymać „nagrodę”, trzeba nabyć inny produkt, najczęściej bardzo drogi – np. materac rehabilitacyjny za kilka tysięcy złotych.

Gdy jednak zdecydujemy się na zakup towaru, to należy dokładnie przeczytać umowę, nie działać pod presją czasu i jeszcze raz zastanowić się, czy na pewno oferowany towar czy usługa są nam potrzebne a cena niewygórowana.

Należy pamiętać, że od umowy zawartej na pokazie możemy odstąpić w ciągu 14 dni. Aby to zrobić, trzeba wysłać pismo o odstąpieniu do sprzedawcy (pod adres wskazany w umowie). Pismo najlepiej wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy. Następnie w ciągu 14 dni odesłać towar pod adresem sprzedawcy. Gdy zamierzamy odstąpić od umowy, to zakupionego towaru nie należy używać. Oczywiście można go obejrzeć i sprawdzić jego funkcjonowanie (tak jak możemy to zrobić, gdy kupujemy towar w sklepie).

Gdy na zakup towaru podczas pokazu zaciągnęliśmy kredyt, to odstąpienie od umowy sprzedaży jest również skuteczne wobec umowy o kredyt (nie musimy dodatkowo odstępować od umowy o kredyt).

W przypadku problemów z odstąpieniem od umowy, można zwrócić się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Nisku, w poniedziałek od godz. 8.00 do 10.00 oraz we środę od godz. 7.30 do 15.30.

 

 

                                                                                               Powiatowy Rzecznik Konsumentów

                                                                                                          Ferdynanda Łątkowska

fot. pixabay.com